18. oktober 2012

Har du haft MRSA, vil jeg gerne høre fra dig!

Jeg arbejder p.t. på et større indlæg om MRSA (multiresistente stafylokokker), affødt af mine erfaringer efter selv at være blevet smittet. Det har været et lidt mørkelagt område, som først i de sidste par år for alvor har nået avisernes forsider. Og konsekvenserne for både den smittede og for samfundet er meget store. Og når nu 20% af danske svinebesætninger er smittet, er der også mange landmænd og deres familier, der er potentielle smittekilder. Og du kan blive smittet, hvis du er så heldig at få fat i en indkøbsvogn i supermarkedet, som en person med MRSA har haft fat i før dig.
Inden jeg gør mit indlæg færdigt, vil jeg gerne høre, om nogle af mine læsere har erfaringer med MRSA. Send en mail til monida@gmail.com, hvis du har erfaringer eller oplevelser, du gerne vil dele med andre.