30. marts 2012

Hvem har det billigste bredbåndsabonnement?

Det kan være svært at overskue, hvornår man betaler for meget for sit fastnetabonnement. Især nu, hvor det mobile bredbånd bliver billigere og billigere.Jeg har indtil nu været bredbåndskunde hos TDC, hvor jeg har et Home Duo abonnement på 20 Mbit. Det kostede mig senest 427 kr.
Jeg tjekker med jævne mellemrum bredbåndspriserne - også hos TDC, der ikke altid giver besked, når de sætter priserne ned eller hastigheden op. Det gav også gevinst denne gang.
TDC's dyreste 20/2 Mbit abonnement koster p.t. 399 kr. pr. måned - de første 3 måneder får man endda til 299 kr. I forhold til den pris, betaler jeg altså 28 kr. for meget om måneden.
Jeg har naturligvis sendt TDC en mail og bedt om en forklaring. Men jeg har benyttet lejligheden til at undersøge, om jeg kan få samme telefon- og bredbånsforbindelse andre steder. Det har jeg gjort på billigt-bredband.dk, hvor man kan sammenligne hastigheder og priser for alle de store spillere. Og den prissammenligning viste, at der p.t. er rigtig meget krig på bredbåndspriserne.
Jeg vil senere i denne spalte fortælle, hvad jeg har fået ud af at klage til TDC. Men en ting står allerede lysende klart: Der er penge at spare på bredbånd, hvis man ser sig lidt for!